Változás az Ügyfélkapuban, itt az Ügyfélkapu+

Mi az Ügyfélkapu+?

Az Ügyfélkapu+ ugyanaz, mint az Ügyfélkapu, azzal a különbséggel, hogy a felület belépéskor kétlépcsős azonosítást használ. A felhasználónév és jelszó nem változik, de a belépéshez a mobileszközünkkel is meg kell erősítenünk a bejelentkezést.

A szolgáltatás használatához rendelkezni kell:

  • Érvényes Ügyfélkapu-regisztrációval
  • Okostelefonnal vagy tablettel
  • Egy hitelesítő alkalmazással

Hitelesítő alkalmazás telepítése

Az Ügyfélkapu+ használata előtt töltse le a következő hitelesítő alkalmazások egyikét:

  • Android: Google Authenticator vagy Microsoft Authenticator
  • iOS: Microsoft Authenticator

Számítógépre is elérhetőek szoftverek, de azokat bonyolultságok miatt személy szerint nem javasoljuk.

Hogyan regisztráljon az Ügyfélkapu+-ra?

Kövesse az alábbi lépéseket:

1.    Nyissa meg számítógépén az ugyfelkapu.gov.hu weboldalt.

2.    Kattintson a Bejelentkezés gombra, majd válassza a klasszikus, fehér hátterű Ügyfélkaput.

3.    Adja meg felhasználónevét és jelszavát, majd jelentkezzen be.

4.    A sikeres belépés után kattintson az Ügyfélkapu+ igénylése opcióra.

5.    Kövesse a megjelenő utasításokat, és kattintson a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.

6.    A folyamat során egy QR-kód jelenik meg a képernyőn. Nyissa meg a hitelesítő alkalmazását, és olvassa be a kódot. (Tipp: Amennyiben a QR-kódot nem sikerül beolvasni, válassza az „Nem tudom beolvasni a QR-kódot” lehetőséget. Ekkor megjelenik egy 16 karakteres azonosító kulcs, amelyet biztonságos helyen el kell menteni, mert később még szüksége lehet rá. A folyamatot úgy tudja folytatni, hogy a hitelesítő alkalmazásban manuálisan adja meg a megjelenő 16 karakteres azonosító kulcsot.)

7. A hitelesítés beállítása után adja meg újra az Ügyfélkapu jelszavát és a hitelesítő alkalmazás által generált 6 számjegyű azonosítót.

8.    A folyamat végén mentse el az Ügyfélkapu+ törlőkódját, amelyet későbbi helyreállításhoz használhat.

9.    A törlőkód mentését követően jelölje be a jelölőnégyzetet, majd kattintson a „Befejezés” gombra.

Ezzel a műveletet elvégeztük és az Ügyfélkapu + hitelesítést sikeresen aktiváltuk. A kapott kódokat mindenképpen mentse biztonságos helyre, mivel a későbbiekben is fontos szerepük lehet! Fontos, hogy ezután már csak Ügyfélkapu+-szal tud majd bejelentkezni az állami weboldalakon és alkalmazásokban, kétfaktoros azonosítással.

Digitális Állampolgárság mobilapp (DÁP)

Az új DÁP applikáció már alkalmas az okmányok nélküli igazolásra, erkölcsi bizonyítvány igénylésre vagy akár kormányablakba való időpontfoglalásra is. Az Ügyfélkapu esetében pedig a DÁP gyakorlatilag ugyanazt a hitelesítő funkciót látja el, mint a fent említett appok.

Hogyan lehet igényelni?

Chip nélküli (nem eSzemélyi) igazolvány esetén:

1.    Le kell tölteni a Digitális Állampolgár alkalmazást

2.   Egy kormányablakban azonosítás után az ügyintézők aktiválják az alkalmazást

Aki eSzemélyi igazolvánnyal rendelkezik:

Számára a legegyszerűbb a regisztráció, hiszen csak le kell tölteni a DÁP alkalmazást és az eSzemélyi segítségével otthon is egyszerűen megerősíthető a regisztráció.

Tehát ahhoz, hogy továbbra is használhassa az állami weboldalakat és szolgáltatásokat 2025. január 16-ig regisztráljon az Ügyfélkapu+-ra, vagy aktiválja a Digitális Állampolgárság (DÁP) mobilalkalmazást!

Amennyiben bármilyen kérdése van a fentiekkel kapcsolatban, keressen minket bizalommal!