Az első üzleti találkozón sok múlhat – ha nem is minden, de a későbbiekben is ide fog majd a szakmai kapcsolat visszautalni. Az első találkozóhoz szeretnénk blogbejegyzésünkben három tanácsot adni, sok “első” utáni tapasztalatainkat összegezve
A partner partnerei
Közhelyes lenne egy első találkozóhoz azt a tanácsot adni, hogy készülj fel partneredből – ha igazi profi vagy, a partnered partnerei érdekelnek! A legtöbb céges weboldal alján vagy oldalsávjában felsorolják a cégek az üzleti és szakmai partnereiket. Mi azt javasoljuk, hogy ezekből a cégekből ugyanúgy készülj, hiszen az új üzletfeled partnerei pont annyira határozzák meg őt, mint amit magáról mond mondjuk a weboldala bemutatkozó szövegében. Az sem árt, ha képben vagy az új partnert körülvevő üzleti körrel és egy-egy érdekes adat megjegyzésével jó színben tűnsz majd fel.
A találkozás egy kicsivel jobb helyszíne
Ha a találkozótok külső helyszínen, azaz az iroda helyett egy étteremben vagy kávézóban történik, válassz a megcélzott üzleti érték szerint helyszínt. Ha egy milliós biznisz van kilátásban, ne próbálj a valamelyik kávézólánc foteljében jófejkedni és úgy tenni, mintha nem lenne tétje az üzletnek, hanem add meg a módját. Egy kellemes, elegánsabb étteremben a partnered is azt fogja érezni, hogy komolyan veszed. A profik egyébként a legnívósabb nagyvárosi szállodák (napközben gyakran üres) éttermeiben vagy kávézójában találkoznak.
Hanyagold a feltételes módot!
Engedd el azt a típusú beszédet, hogy “amennyiben minket választ” és “ha úgy döntünk, hogy együtt dolgozunk”. Anélkül, hogy túlzó magabiztosságot sugallnál, lehetsz kedves és határozott, aki egyértelmű tényként tekint az üzletkötésre és a fókusza a munkavégzésen van. Mindenki tudja, hogy az üzlet csak jogilag köttetik szerződéssel, valójában a szimpátia, a szóbeli ígéretek és a munkához való azonos hozzáállás a meghatározók.