Mit tehetsz nyáron a munkavállalói elköteleződésért? Mondunk néhány ötletet.

Mit tehetsz nyáron a munkavállalói elköteleződésért? Mondunk néhány ötletet.

Manapság sok szó esik az employer branding fogalmáról, azaz arról, hogy mi teszi egy cég alkalmazottait elköteleződötté a cégvezető és a márka felé. A tapasztalat azt mutatja, hogy a munkavállalói lojalitás soktényezős egyenlet, a nagy ígéretektől az apró gesztusokig minden számít. A nyári szezonra gondolva összegyűjtöttünk néhány ötletet, amelyek mentén növelheted a kollégák cég iránti bizalmát.

everest_image_descrption

Szabadságok kiadása: bár már tart a nyár, sok cégnél még nem világosak a szabadságolások erre a szezonra. Két dolgot érdemes megtenni ezzel kapcsolatban cégvezetőként: egyrészt nyilvánvalóvá tenni a kollégáknak a szabadságok kiadásának jogszabályi hátterét, hogy ez közös referenciaként szolgálhasson, másrészt érdemes elébe menni azoknak a helyzeteknek, amikor a kollégák versenyeznek egymással, hogy ki mikorra írja be a nyaralást a munkaügyes táblázatba.

Frissítők: ha van lehetőséged rá, fordíts a céges keretből a nyári szezonban olyan frissítők biztosítására, amitől a mindennapi munkavégzés kellemesebb lesz. Ha ez nem is áll mindig rendelkezésre, tarts mindig lehetőséget hűtött víz fogyasztására, készíts be hetente gyümölcsöt a hűtőbe vagy várd gyümölcstállal minden héten egyszer az alkalmazottakat. Az egyik legjobb céges buli a fagyis kocsi rendelése, ahonnan egy délutánon az alkalmazottak kérhetnek egy-egy gombócot. Ha van tetőteraszotok vagy belső udvarotok, ez igazi kedves figyelmesség azokon a napokon, amikor nagyon meleg van.

Szabadságon lévő kollégák kezelése: az egyik legrosszabb céges közösségi szokás az irigykedés azokra, akik éppen szabadságukat töltik. Ha igazságosan történik a szabadságok kiadása, nem kell, hogy rossz érzéssel töltsön el bárkit is, hogy az irodában maradtakkal ellentétben a pihenő munkatársak éppen egy medenceparton koktéloznak – ez az élet rendje. Vezetőként ezt meg lehet előzni pozitív hozzáállással úgy, ha példát mutatsz (“Láttátok a fotókat, milyen klassz helyen nyaral Zsolt? Annyit dolgozott idén, jó látni, hogy ki tud kapcsolódni végre.”) és közbelépsz, ha negatív vélemények hangoznak el – a pihenés mindenkinek jár.

Konfliktusmegelőzés: szinte hihetetlen, de az egyik legtöbbet emlegetett céges konfliktus a hőmérséklet alakulása – túl hideg van, meleg van, jön a klíma, miért kell nyáron pulcsiban ülni. Az egyetlen megoldás erre a helyzetre a nyílt kommunikáció: próbáljatok meg megegyezni egy rendszerben és teremtsetek alkalmat arra, hogy egyezség szülessen.

Summer office: ha olyan munkakörben dolgoztok, hogy van erre lehetőség, szervezzetek úgynevezett summer office napokat vagy félnapokat. Ez azt jelenti, hogy mindenki viszi a laptopját és a munkájához szükséges dolgokat, de a munkavégzés helyszíne egy kellemes kerthelyiség vagy park, a munkanap végén pedig egy laza piknik kezdődik. Valószínűleg nem ez lesz munkavégzés szempontjából a leghatékonyabb nap, de a céges elköteleződést növeli és remek közösségépítő.