Az Everest & Partners Korlátolt Felelősségű Társaság Általános Szerződési Feltételei

AZ EVEREST & PARTNERS KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI

VÉGSŐ FELHASZNÁLÓK FELKUTATÁSA ÉS KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁSOK TÁRGYÁBAN

1. FOGALMAK:

Az Általános Szerződési Feltételekben máshol meghatározott kifejezéseken felül, az Általános Szerződési Feltételek alkalmazásában a nagy kezdőbetűvel jelölt és az alábbiakban meghatározott kifejezések az alábbi jelentéssel bírnak:

1.1. Általános Szerződési Feltételek vagy ÁSZF:.jelenti az EVEREST és a Szolgáltató között létrejött Szolgáltatási Szerződésnek az általános szerződési feltételeit képezi, és amely tartalmazza a Szerződő Felek közötti valamennyi olyan szerződési feltételt, amely az Egyedi Szerződéses Feltételekben nem szerepel, valamint amely általános szerződési feltételeket az Egyedi Szerződéses Feltételekben meghatározottak kiegészítenek vagy módosítanak, és amely az Egyedi Szerződéses Feltételekkel együtt alkotja a Szerződő Felek között létrejött Szolgáltatási Szerződést;

1.2. Egyedi Azonosító:.jelenti a jelen ÁSZF 4.3.2. pontjában meghatározottakat;

1.3. Egyedi Szerződéses Feltételek vagy ESZF:.jelenti a Szolgáltatási Szerződés egyedileg megtárgyalt szerződéses feltételeit tartalmazó, írásba foglalt megállapodást, amely az Általános Szerződési Feltételeket kiegészíti vagy módosítja, és az Általános Szerződési Feltételekkel (ideértve annak valamennyi mellékletét is) együtt alkotja a Felek között létrejött Szolgáltatási Szerződést;

1.4. Első Jogosulti Megállapodás:.jelenti az Enhat tv. 15/B § (4) bek. szerinti megállapodást;

1.5. Elszámolási Időszak:.jelenti a jelen ÁSZF 6.3.1. pontjában foglaltakat;

1.6. Energetikai Tanácsadás:.jelenti a szolgáltatást, amely célja a szervezetek vagy egyének energiafelhasználásának optimalizálása, költséghatékonyságának javítása és a környezeti hatások minimalizálása, a lehetséges megtakarítási lehetőségek azonosítása.

1.7. Energiamegtakarítás:.az az energiamennyiség, amellyel csökkent valamely energiahatékonyság-javító intézkedés végrehajtása után a mért vagy becsült energiaigény az intézkedést megelőzőhöz képest, biztosítva az energiaigényt befolyásoló külső feltételeknek megfelelő normalizálást;

1.8. EVEREST EKR Portál:.jelenti az EVEREST által működtetett elektronikus portált;

1.9. Folyamatleírásról Szóló Szabályzat:.jelenti a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező szabályzatot;

1.10. Szolgáltatási Díj:.jelenti a Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződés teltételei szerint megillető díjat;

1.11. Szolgáltatási Díjszabályzat:.jelenti a jelen ÁSZF 2. számú mellékletét képező szabályzatot;

1.12. Kimutatás:.jelenti a jelen ÁSZF 6.3.1. pontjában foglaltakat;

1.13. Lényeges Hozzájárulás:.az alternatív szakpolitikai intézkedés végrehajtása, valamint az energiamegtakarítási kötelezettség teljesítése érdekében kifejtett olyan hatás, amely nélkül a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó nem döntött volna az Projekt megvalósítása mellett;

1.14. Nyitó Hiteles Energetikai Tanúsítvány:.jelenti a Pályázati Felhívás szerint ekként értelmezendő, a 176/2008. (VI.30.) Korm. rendeletnek megfelelően, elektronikus program segítségével előállított, egyedi tanúsítvány azonosító kóddal ellátott tanúsítványt, amely alkalmas a Projekttel összefüggésben keletkező Energiamegtakarítás hitelesítésére is;

1.15. Pályázati Felhívás:.jelenti a meghirdetett „Otthonfelújítási Program Lakossági energiahatékonysági beruházások megvalósításához” elnevezésű, RRF-REP-10.13.1-24 azonosító jelű pályázati felhívást;

1.16. Projekt:.jelenti az olyan energiahatékonysági beruházást, energiahatékonyságot javító intézkedést vagy ezek kombinációját, amely ellenőrizhető és mérhető vagy megbecsülhető energiahatékonysági javulást eredményez, és arra egy szakpolitikai intézkedés szerinti Enhat tv. szerint megfelelő lényeges hozzájárulás nyomán került sor;

1.17. Szolgáltatási Szerződés Hatálybalépési Dátuma:.jelenti azt a dátumot, amikor a Szolgáltatási Szerződés hatályba lép;

1.18. Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók:.jelenti azokat a Végső Felhasználókat (i) akik tekintetében az EVEREST még nem küldött a Szolgáltató részére semmilyen jellegű adatot, információt így különösen, de nem kizárólagosan nevet, kapcsolódó ingatlan címet, telefonszámot, e-mail címet, valamint (ii) akiket az EVEREST még soha nem keresett meg semmilyen jogviszony létrehozása tekintetében (iii) akik potenciálisan érdekeltek lehetnek Lényeges Hozzájárulás részükre történő nyújtása és/vagy Projekt végrehajtása tekintetében

1.19. Sikeres Teljesítés:.jelenti a jelen ÁSZF 6.1.1. pontjában meghatározott feltételek teljesülését adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó és kapcsolódó Projekt tekintetében;

1.20. Szerződő Felek vagy Felek:.jelenti együttesen az EVEREST-et és a Szolgáltatót;

1.21. Szolgáltatási Díj:.jelenti a Szolgáltatót a Szolgáltatási Szerződés feltételei szerint megillető díjat;

1.22. Szolgáltatási Díjszabályzat:.jelenti az ÁSZF 2. számú mellékletében meghatározott szabályzatot;

1.23. Szolgáltatási Szerződés:.jelenti az EVEREST és a Szolgáltató között létrejött Szolgáltatási Szerződést, amely jelenti együttesen az Egyedi Szerződéses Feltételeket és az Általános Szerződési Feltételeket és úgyszintén azoknak a valamennyi helyesbítését, kiegészítését, módosítását;

1.24. Szolgáltatás(ok):.jelenti a jelen ÁSZF 3.1.1. pontjában foglaltakat;

1.25. Tervezett Energetikai Számítás:.jelenti a Pályázati Felhívás szerint ekként értelmezendő tervezett energetikai számítást, amely alkalmas a Projekttel összefüggésben keletkező Energiamegtakarítás hitelesítésére is;

1.26. Végső Felhasználó:.jelenti azt a természetes személyt vagy szervezetet, aki vagy amely saját felhasználására vásárol energiát; távhűtéssel ellátott épület esetében, ha a távhűtési szolgáltatás a több személy tulajdonában lévő épület valamennyi épületrészében – a közös használatú épületrészek kivételével – mérhető, Végső Felhasználónak kell tekinteni az egyes épületrészek tulajdonosát is;

1.27. Záró Hiteles Energetikai Tanúsítvány:.jelenti a Pályázati Felhívás szerint ekként értelmezendő, a 176/2008. (VI.30.) Korm. rendeletnek megfelelően, elektronikus program segítségével előállított, egyedi tanúsítvány azonosító kóddal ellátott tanúsítványt, amely alkalmas a Projekttel összefüggésben keletkező Energiamegtakarítás hitelesítésére is.

2. SZERZŐDŐ FELEK JOGÁLLÁSA:

2.1. EVEREST jogállása:

2.1.1. EVEREST Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók részére Lényeges Hozzájárulásokat kíván nyújtani, valamint Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználókkal Első Jogosulti Megállapodásokat kíván kötni, valamint a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók által végrehajtandó Projektekkel, valamint Lényeges Hozzájárulásokkal és szolgáltatásaival kapcsolatos dokumentumokat kíván beszerezni, energiamegtakarítások hitelesítése / hitelesíttetése céljából.

2.1.2. EVEREST a Lényeges Hozzájárulások keretében energetikai tanácsadási tevékenységet, vagy egyéb az Első Jogosulti Megállapodások szerinti szolgáltatás(oka)t kíván nyújtani a Végső Felhasználók részére.

2.1.3. EVEREST (i) a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók részére Lényeges Hozzájárulások nyújtásának elősegítése, valamint (ii) az EVEREST és Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók között, minél nagyobb számú Első Jogosulti Megállapodások megkötése, valamint (iii) egyes dokumentumok beszerzése érdekében közreműködőként Szolgáltatót kívánja igénybe venni a Szolgáltatási Szerződésben rögzített feltételekkel.

2.1.4. EVEREST többek között a Pályázati Felhívás szerinti, energetikai tanácsadói szolgáltatásokat kíván nyújtani azon Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók részére, akik a Pályázati Felhívás szerinti kölcsönt / vissza nem térítendő támogatást kívánnak igénybe venni.

2.2. Szolgáltató jogállása:

2.2.1. A Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződésben rögzítettek alapján, a Szolgáltatási Szerződés szerinti Szolgáltatásokat kívánja nyújtani az EVEREST részére.

2.2.2. A Szolgáltató az EVEREST szervezeti struktúrájába nem integrálódva, független vállalkozóként eljárva végzi a Szolgáltatási Szerződés szerinti tevékenységeit. Ennek megfelelően, a Szolgáltatási Szerződésnek a Szerződő Felek általi megkötése és annak semmilyen rendelkezése sem irányul arra, valamint nem tekinthető akként, hogy az a Szerződő Felek között bármilyen társulást vagy közös vállalkozást (joint venture), hozna létre, a Szolgáltató független vállalkozásként végzi tevékenységét és végzi a Szolgáltatási Szerződés szerinti tevékenységét.

2.3. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK, A SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE:

2.3.1. Az ÁSZF tartalmazza az EVEREST és a Szolgáltató között létrejött, Szolgáltatások nyújtására vonatkozó Szolgáltatási Szerződés általános szerződéses feltételeit. Az ÁSZF a Szolgáltatási Szerződésnek az elválaszthatatlan részét képezi.

2.3.2. Az ÁSZF teljes egészében nyilvános, az EVEREST minden általában elvárható intézkedést megtett annak érdekében, hogy a Szolgáltató a jelen ÁSZF-et még az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírása előtt megismerje.

2.3.3. A Szolgáltatási Szerződés Felek között abban az esetben jön létre, ha mind az EVEREST, mind pedig a Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételeket aláírta. A Szolgáltatási Szerződés az Egyedi Szerződéses Feltételek EVEREST és a Szolgáltató által történő aláírás napján válik hatályossá, azzal, hogy amennyiben a Szerződő Felek különböző időpontban írják alá az Egyedi Szerződéses Feltételeket, úgy a későbbi aláírás dátuma a Szolgáltatási Szerződés hatálybalépésének időpontja.

2.3.4. A Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával visszavonhatatlanul elfogadja és tudomásul veszi, hogy az ÁSZF mindenkor hatályos változatát – beleértve annak módosításait is – elektronikus formában ismerheti meg a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott módon.

2.3.5. A félreértések elkerülése végett az EVEREST rögzíti, hogy a Szolgáltatási Szerződés kifejezetten a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók tekintetében értelmezendő, a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók tekintetében a Szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás (akár a Szolgáltatási Szerződéshez hasonló) nem képezi a Szolgáltatási Szerződés tárgyát, nem Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók tekintetében végett bármely szolgáltatás ellenében értelemszerűen nem járhat Szolgáltatási Díj vagy egyéb juttatás sem a Szolgáltatási Szerződés alapján.

3. 3. A SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS TÁRGYA:

3.1. A Szolgáltatások:

3.1.1. A Szolgáltatási Szerződés alapján az EVEREST megbízza a Szolgáltatót, a Szolgáltató pedig elvállalja, hogy az EVEREST részére Szolgáltatási Szerződésben foglaltak szerint, folyamatos jelleggel, a Szolgáltatásokat (a továbbiakban, mint „Szolgáltatások”) nyújtsa.

3.1.2. A Szolgáltatások részfeladatai a következők:

  • a) a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók felkutatása;
  • b) Regisztráció elvégzése a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók tekintetében az EVEREST EKR Portálon, az Energetikai Felmérés és Tanácsadás nyújtásához, Lényeges Hozzájárulás nyújtásához, illetve az EVEREST és Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó közötti jogviszony(ok)hoz kapcsolódó dokumentumok aláíratása, ezekre vonatkozó szerződések létrejöttének elősegítése, valamint a vonatkozó dokumentumok feltöltése az EVEREST EKR Portálra;
  • c) Energetikai Felmérés készítése az EVEREST nevében és képviseletében eljárva, az EVEREST által meghatározott adatok és információk rögzítése az EVEREST EKR Portálon ;
  • d) Az EVEREST EKR Portál igénybevételével Energetikai Tanácsadással kapcsolatos feladatok teljesítése az EVEREST nevében és képviseletében eljárva;
  • e) Első Jogosulti Megállapodás létrejöttének elősegítése, valamint annak AVDH-val vagy papír alapon történő aláíratása a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználóval;
  • f) Amennyiben adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó, vagy az EVEREST bármely nyilatkozata / tájékoztatása alapján a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó a Pályázati Felhívás szerinti kölcsönt / vissza nem térítendő támogatást kíván igénybe venni, úgy a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó részére Energetikai Tanúsítás megrendelése EVEREST EKR portál segítségével vagy a Szolgáltató megfelelő ide vonatkozó engedélyének megléte esetén a vonatkozó Energiamegtakarítás hitelesítéséhez is megfelelő Nyitó Hiteles Energetikai Tanúsítvány, Záró Hiteles Energetikai Tanúsítvány, valamint Tervezett Energetikai Számítás elkészítése a RRF-REP-10.13.1-24 azonosító jelű pályázati felhívás által meghatározott feltételek figyelembevételével, valamint ezek feltöltése az EVEREST EKR Portálra, illetve átadása eredeti példányban az EVEREST részére;
  • g) További, az EVEREST által megkövetelt adatok, dokumentumok beszerzése és feltöltése az EVEREST EKR Portálra, illetve átadása eredeti példányban az EVEREST részére a Folyamatleírásról Szóló Szabályzatban foglaltak szerint;

3.1.3. A Szolgáltatások oszthatatlan szolgáltatásoknak minősülnek, így a Szolgáltatások bármely részének teljesítése, valamint a Sikeres Teljesítések feltételei bármely részének teljesülése nem eredményezi azt, hogy a Szolgáltató bármely jellegű Szolgáltatási Díjra, vagy annak bármely észére, egyéb díjra, juttatásra, költségre lenne jogosult, a Szolgáltató kizárólag a Szolgáltatási Szerződés feltételei szerint, így a Szolgáltatások teljeskörű teljesítései és a Sikeres Teljesítések teljes és együttes megvalósulása esetén jogosult a Szolgáltatási Díjra.

3.1.4. Amennyiben az EVEREST a Szolgáltató által felkutatott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználóval már szerződéses kapcsolatba került azt megelőzően, hogy a Szolgáltató róla a vonatkozó Lényeges Hozzájárulási megállapodást az EVEREST EKR Portálra feltöltötte, úgy EVEREST erről az EVEREST EKR Portálra feltöltését követő 5 naptári napon belül értesíti a Szolgáltatót. Amennyiben EVEREST adott Végső Felhasználóval már szerződéses kapcsolatba került azt megelőzően, hogy a Szolgáltató róla a vonatkozó Lényeges Hozzájárulási megállapodást az EVEREST EKR Portálra feltöltötte, úgy ezen Végső Felhasználók nem minősülhetnek Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználónak, Szolgáltatási Díj nem járhat a Szolgáltató részére ezen Végső Felhasználók tekintetében akkor sem, ha a Szolgáltatás részfeladatait elvégzi és egyéb a Sikeres Teljesítés feltételei fennállnak.

3.1.5. A Szolgáltató tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatási Szerződés alapján adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó irányába a Lényeges Hozzájárulások bármely eleme tekintetében az EVEREST közreműködőjeként, alvállalkozójaként jár el, így különösen kizárólag közreműködő valamennyi olyan tevékenység tekintetében, amely lényeges hatással van a Végső Felhasználónak bármely jellegű Projekt érdekében hozott döntésére.

3.2. Szolgáltatásokkal kapcsolatos további részletszabályok és részletfeladatok:
A Szolgáltatásokkal kapcsolatos részletszabályokat és részfeladatokat az ÁSZF 1. számú mellékletét képező Folyamatleírás tartalmazza.

4. AZ EVEREST FŐBB JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI:

4. AZ EVEREST FŐBB JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI:

4.1. Az EVEREST főbb döntési jogosultságai adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználóval / Projekttel összefüggésben:

4.1.1. A Szolgáltató tudomásul veszi, hogy az EVEREST saját mérlegelési jogkörén belül jogosult dönteni arról, hogy:

  • a) akár alkalmazottjain, a Szolgáltatótól elkülönülő egyéb személy igénybevételével felveszi-e a kapcsolatot az adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználóval;
  • b) akár alkalmazottjain, a Szolgáltatótól elkülönülő egyéb személy igénybevételével igyekszik-e rábírni az adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználót arra, hogy az EVEREST-tel Első Jogosulti Megállapodást kössön;
  • c) kíván-e Első Jogosulti Megállapodást kötni adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználóval;
  • d) az adott Energiamegtakarítást hitelesíti / hitelesítteti vagy sem.

4.1.2. A Szolgáltató tudomásul veszi, hogy amennyiben adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó vonatkozásában a Sikeres Teljesítés feltételei nem teljesülnek teljes mértékben, úgy a Szolgáltató – attól függetlenül, hogy a Szolgáltatásokat teljesítette a Szolgáltató adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó tekintetében – semmilyen jellegű díjra, kártérítésre, kártalanításra, vagy egyéb jogcímen meghatározott összegre nem jogosult és sem EVEREST-tel, sem harmadik személyekkel szemben semmilyen jellegű követelést nem támaszthat, attól függetlenül, hogy milyen mennyiségű munkaráfordítása volt adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó és a Szolgáltatások teljesítése tekintetében, valamint attól függetlenül is, hogy esetleg kifejezetten az EVEREST érdekkörében / EVEREST tevékenységére visszavezethető okból nem teljesültek a Sikeres Teljesítés feltételei. Szolgáltató tudomásul veszi, hogy ennek egyik indoka az, hogy az EVEREST a Szolgáltatások alapján beszerzett adatok és dokumentumok alapján külön vizsgálja azt, hogy üzleti vagy egyéb szempontból számára szerződéskötési és energiamegtakarítás hitelesítési szándéka fennáll-e, valamint az Első Jogosulti Megállapodás tartalma tekintetében is szükséges az EVEREST és a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó szempontjából is az egyező akarat.

4.2. Az EVEREST EKR Portál működtetése:

4.2.1. Az EVEREST az EKR Portált üzemelteti többek között annak érdekében, hogy:

  • a) a Szolgáltató a Szolgáltatások egyes részfeladatait (adatok és dokumentumok feltöltése) szerződésszerűen teljesíteni tudja;
  • b) Szolgáltató és az EVEREST egyéb üzleti partnerei gyorsan és egzakt módon tájékozódhassanak a Megbízó által adott utasításokról;
  • c) az EVEREST és Szolgáltató közötti kapcsolattartást elősegítse;
  • d) az EVEREST a Szolgáltató szerződésszerű teljesítését ellenőrizni tudja és tájékozódjon a Szolgáltató által ellátandó feladatok aktuális állásáról.

4.2.2. Az EVEREST a Szolgáltatási Szerződés Hatálybalépési Dátumát követő 5 (öt) napon belül a Szolgáltató részére az EVEREST EKR Portálon történő regisztrációhoz szükséges egyedi azonosítót (a továbbiakban, mint „Egyedi Azonosító”) készít vagy generál, és azt – az ÁSZF 9.3. és alpontjaiban rögzített kézbesítési szabályok figyelembevételével – megküldi a Szolgáltató részére.

4.2.3. Az EVEREST az EVEREST EKR Portál szolgáltatásait a mindenkor elérhető formájában és tartalommal bocsájtja rendelkezésre, a Szolgáltató kifejezetten ennek megfelelően fogadja el azokat. Az EVEREST nem vállal biztosítékot vagy garanciát arra, hogy az EVEREST EKR Portál hozzáférése vagy használata folyamatos, zavartalan vagy hibamentes, az EVEREST minden ezekből eredő hiba tekintetében felelősségét kizárja.

4.2.4. Az EVEREST nem vállal továbbá garanciát EVEREST EKR Portál folyamatos elérhetőségére, működésére. A Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja, hogy az EVEREST EKR Portál bármikor, bármilyen okból (ideértve különösen, de nem kizárólagosan a jogellenes külső behatást, támadást, vírusfertőzést, működési rendellenességet, programozási hibát) elérhetetlenné válhat. Az EVEREST EKR Portál esetében az internet és az elektronikus kommunikációs és egyéb eszközök használatából eredő korlátozások, késések és egyéb problémák merülhetnek fel. Az EVEREST nem vonható felelősségre az ilyen problémákból eredő semmilyen késés, teljesítési hiba vagy egyéb kár vagy veszteség miatt.

5. A SZOLGÁLTATÓ FŐBB JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI:

5.1. Szolgáltató tájékoztatási és együttműködési kötelezettségei az EVEREST és harmadik személyek felé:

5.1.1. A Szolgáltató köteles tájékoztatni EVEREST-et minden (különösen a Szolgáltatási Szerződéssel, valamint a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználókkal kapcsolatos) olyan körülményről, amely a Szolgáltatási Szerződés teljesítése, valamint EVEREST egyéb üzleti érdekei szempontjából jelentőséggel bírhat, így különösen köteles értesíteni EVEREST-et az EVEREST utasításai szerint felmerült esetekben.

5.1.2. A Szolgáltató nem tarthat vissza olyan információt, amelyet jogszabálynál fogva, vagy egyébként elvárhatóan köteles az EVEREST-tel közölni, valamint nem tehet félrevezető, nem valós, vagy nem egyértelmű kijelentéseket a Szolgáltatási Szerződés alapján végzett tevékenységével kapcsolatosan.

5.1.3. A Szolgáltató köteles az EVEREST-et a Szolgáltatási Szerződéssel összefüggő valamennyi tevékenységéről és a feladatai állásáról az EVEREST kérésére, szükség esetén e nélkül is tájékoztatni. A Szolgáltató köteles az EVEREST-et tájékoztatni, ha a felmerült új körülmények az EVEREST által adott utasítások módosítását teszik indokolttá.

5.1.4. A Szolgáltató köteles együttműködni az EVEREST által kijelölt, az EVEREST szolgáltatásai színvonalának folyamatos biztosítását koordináló és a tevékenységre vonatkozó szakmai tanácsadást nyújtó alkalmazottjával es egyéb közreműködőivel, Szolgáltatóival.

5.1.5. Az EVEREST által adott és visszakereshető utasítások is a Szolgáltatási Szerződés lényeges tartalmi elemét képezik.

5.1.6. A Szolgáltató a Szolgáltatások nyújtása során kizárólag az EVEREST által részére átadott, biztosított, illetve előírt nyomtatványokat és iratokat használhatja fel.

5.2. Az Egyedi Azonosítóra vonatkozó főbb kötelezettségek:

5.2.1. Az Egyedi Azonosítót a Szolgáltató nem jogosult harmadik személyre átruházni, az Egyedi Azonosítót a Szolgáltató köteles az ÁSZF szerinti Bizalmas Információként kezelni, valamint köteles megelőzni, hogy azt harmadik személyek bármely módon megismerjék vagy az harmadik személyek számára hozzáférhetővé váljon. A Szolgáltató teljes körűen és kizárólagosan felel EVEREST felé, amennyiben a Szolgáltató hibájából az Egyedi Azonosító harmadik személy tudomására jut.

5.2.2. Amennyiben az Egyedi Azonosító harmadik személy részére ismertté válik, vagy ahhoz harmadik személy jogosulatlanul hozzáfért, vagy hozzáférhetett, úgy a Szolgáltató erről haladéktalanul köteles értesíteni a Megbízót. A harmadik személy által ismertté vált Egyedi Azonosító használatából és az Egyedi Azonosítóval kapcsolatos, jelen pont szerinti értesítési kötelezettség elmaradásából eredő valamennyi kárért a Szolgáltató teljes körűen és kizárólagosan felel a Megbízó felé. Amennyiben a Szolgáltató arról értesíti a Megbízót, hogy az Egyedi Azonosító harmadik személy számára ismertté vált, vagy ahhoz harmadik személy jogosulatlanul hozzáfért, vagy hozzáférhetett, abban az esetben a Megbízó az Egyedi Azonosító érvényességét megszüntetheti és Szolgáltató részére új Egyedi Azonosítót biztosíthat, azzal, hogy a Megbízót nem terheli felelősség a Szolgáltatóval szemben bármely, az új Egyedi Azonosító kézbesítéséig eltelt idő alatt elmaradt Szolgáltatási Díjért. A Megbízó jogosult az új Egyedi Azonosító biztosítását megtagadni, az új Egyedi Azonosító biztosítása tehát minden esetben Megbízó kizárólagos diszkrecionális döntésének függvénye.

5.3. Szolgáltató egyéb kötelezettségei, nyilatkozatai:

5.3.1. Szolgáltató kifejezett EVEREST által kiadott írásbeli engedély és felhatalmazás hiányában nem jogosult EVEREST-et képviselni, nevében bármely jognyilatkozatot megtenni.

5.3.2. Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott tevékenysége során nem jogosult EVEREST-et, vagy semmilyen szerződésre, megállapodásra kötelezni, EVEREST nevében semmilyen kötelezettséget nem vállalhat, tartozást el nem ismerhet. Előbbiek mellett Szolgáltató az EVEREST nevében és képviseletében semmilyen szerződés, megállapodás megkötésére, módosítására, kiegészítésére, megszűntetésére nem jogosult.

5.3.3. Amennyiben a Első Jogosulti Megállapodás létrejöttét követően a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó az Projektet végrehajtja, úgy a vonatkozó Energiamegtakarítást a Szolgáltató nem jogosult sem hitelesíteni, sem hitelesíttetni.

5.3.4. Szolgáltató képviselője az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával büntetőjogi felelőssége tudatában kifejezetten kijelenti és vállalja, hogy a Szolgáltató (i) az EVEREST részére nem szolgáltat hamis, hamisított, téves vagy valótlan tartalmú adatokat, okiratokat (beleértve, de nem kizárólagosan az Projekttel kapcsolatos, beépített anyagokról szóló nyilatkozatot), fényképeket, információkat, valamint (ii) amennyiben akár a Szolgáltató képviselője, akár a Szolgáltató tudomására jut, vagy annak gyanúja merül fel, hogy valamely Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó, vagy nem megfelelő hamis, hamisított, téves vagy valótlan tartalmú adatokat, információkat adott át, úgy arról haladéktalanul értesíti az EVEREST-et. Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával tudomásul veszi, hogy teljeskörű anyagi felelősséggel tartozik a jelen pontban rögzítettek, a Szolgáltatási Szerződésben és a vonatkozó jogszabályokban rögzített kötelezettségeiért.

5.3.5. Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával kifejezetten elismeri és már előre nyilatkozik arról, hogy a Szolgáltatási Szerződés szerint nyújtott Szolgáltatások és bármely egyéb szerződéses tevékenységével nem válik sem az energiamegtakarítások első jogosultjává, sem a pedig Lényeges Hozzájárulást kifejtő személlyé, valamint lemond azon jogáról, hogy bármely esetben bármely Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó, illetve kapcsolódó beruházás, Projekt tekintetében igényt tartson arra, hogy őt Lényeges Hozzájárulást kifejtő személynek, vagy Első Jogosultnak tekintsék a Szolgáltatási Szerződés szerint érintett Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók, Projektek, beruházások, Energiamegtakarítások tekintetében. Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával kifejezetten elismeri és már előre nyilatkozik arról, hogy az Energiamegtakarítások első jogosultja, mind a Lényeges Hozzájárulást kifejtő személy minden esetben az EVEREST.

5.3.6. Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával vállalja, hogy a Szolgáltatási Szerződés tartama alatt, valamint annak megszűnését követő 3 (három) évig olyan személyekkel, akik Everest alkalmazottai, munkavállalói, teljesítési segédei, alvállalkozói, közreműködői (a jelen pont alkalmazásában a továbbiakban, mint „Everest Alkalmazott”) nem köt semmilyen jellegű munka végzésére, megbízás, megrendelés, feladat ellátásának teljesítésére irányuló szerződést semmilyen formában. Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződés hatálya alatt, valamint a Szolgáltatási Szerződés megszűnését követő 3 (három) éven belül sem közvetlenül, sem közvetve, sem máson keresztül nem buzdíthat vagy bírhat rá Everest Alkalmazottat arra, hogy az EVEREST-tel való kapcsolatát, vagy jogviszonyát megszüntesse és/vagy hogy vele vagy más harmadik személlyel hasonló jogviszonyt létesítsen. A Szolgáltatási Szerződés hatálya alatt, valamint a Szolgáltatási Szerződés megszűnését követő 3 (három) éven belül az Szolgáltató, a Szolgáltatóval kapcsolt vagy egyéb módon közös érdekeltségbe tartozó vállalkozás sem közvetlenül, sem közvetve, sem máson keresztül nem létesíthet továbbá Everest Alkalmazottal semmilyen jellegű munka végzésére, megbízás, megrendelés, feladat ellátásának teljesítésére irányuló szerződést. Az jelen pont szerinti kötelezettségek tekintetében Szolgáltató szerződésszegésének tekintendő, ha Szolgáltató valamely Ptk. 8:1. § 2. pontja szerinti hozzátartozója végzi jelen pont szerinti, Szolgáltató részére meg nem engedett tevékenységek valamelyikét és azért szintén Szolgáltató felelős. Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával kijelenti, hogy a jelen pont szerinti versenykorlátozás ellenértékét a Szolgáltatót megillető Szolgáltatási Díj belekalkuláltnak tekinti. Amennyiben Szolgáltató a jelen pontban rögzített valamely kötelezettségét megszegi, az súlyos szerződésszegésnek minősül, melyre tekintettel EVEREST jogosult jogsértésenként a jogsértést megelőző 2 (kettő) évben az EVEREST által a Szolgáltató részére jogsértésenként 2.000.000,- Ft, azaz kettőmillió forint szerződésszegési kötbért követelni Szolgáltatótól, valamint az ezzel kapcsolatos szerződésszegés esetén EVEREST jogosult azonnali hatályú felmondással megszüntetni a Szolgáltatási Szerződést.

6. A SZOLGÁLTATÓ DÍJAZÁSA, FIZETÉSI FELTÉTELEK:

6.1. A Szolgáltatási Díj alapja, a Sikeres Teljesítések megléte:

6.1.1. A Szolgáltató Szolgáltatási Díjra jogosult minden olyan esetben, amikor adott EVEREST Lead-ből Eredő Végső Felhasználó tekintetében a következő feltételek együttesen és maradéktalanul teljesültek (a továbbiakban, mint „Sikeres Teljesítés”):

  • a) A Szolgáltatásokat a Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződésben foglaltaknak szerződésszerűen nyújtotta (beleértve értelemszerűen a Szolgáltatási Szerződés 1. számú mellékletét képező Folyamatleírásról Szóló Szabályzatban foglaltak teljesítését) adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó tekintetében, ahol
  • b) EVEREST és adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó között Első Jogosulti Megállapodás jött létre, valamint
  • c) Az adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználónak az Projektje alapján legalább 25 GJ EKR-ben szabályrendszerben elszámolható Energiamegtakarítás keletkezett, mely a vonatkozó jogszabályok alapján az EVEREST által, vagy az EVEREST által megjelölt hitelesítő szervezet által megfelelően hitelesítésre kerül.

6.1.2. EVEREST saját mérlegelési jogkörén belül jogosult a fenti 6.1.1. pont szerinti feltételektől eltekinteni és saját mérlegelési körében a Sikeres Energiamegtakarításra vonatkozó feltételeket csökkenteni adott esetben.

6.1.3. Az EVEREST-et semmilyen felelősség nem terheli azért, ha adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó nem fizeti meg a Szolgáltatóval megkötött ezen Szerződésen kívüli megállapodás alapján az adott munkák (pl. energetikai tanúsítványok elkészítése) ellenértékét, az EVEREST a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók által fizetendő ellenértékért és a Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználók helyett semmilyen esetben nem köteles helytállni.

6.2. A Szolgáltatási Díj mértéke:

6.2.1. A Szolgáltatási Díj mértékét, valamint a Szolgáltatási Díjakkal kapcsolatos egyéb jogosultságokat és kötelezettségeket az ÁSZF 2. számú, elválaszthatatlan mellékletét képező Szolgáltatási Díjszabályzat határozza meg.

6.2.2. A Szolgáltatási Díj tisztán sikerdíj, a Szolgáltatási Díjszabályzatban meghatározott Szolgáltatási Díjon felül így Szolgáltató részére semmilyen további díj, költség, készkiadás stb. megfizetésére nem köteles EVEREST.

6.3. Kimutatás készítése a teljesült Szolgáltatási Díjfizetési Feltételekről:

6.3.1. EVEREST vállalja, hogy a Szolgáltatási Szerződés hatálya alatt minden hónap 1. (első) és 15. (tizenötödik) napja, valamint minden hónap 16. (tizenhatodik) és 31. (harmincegyedik) napja közötti időszak (előbbi két időszak önálló említésük esetén a továbbiakban, mint „Elszámolási Időszak”) tekintetében kimutatást (a továbbiakban, mint „Kimutatás”) készít, mely tartalmazza az adott Elszámolási Időszakban létrejött Sikeres Teljesítéseket, feltüntetve különösen a Sikeres Teljesítések számát, valamint a Szolgáltatási Szerződés szerint az adott Sikeres Teljesítések alapján fizetendő Szolgáltatási Díj összegét.

6.3.2. A Kimutatásokat az EVEREST az Elszámolási Időszakok utolsó napját követő 2 (kettő) munkanapon belül köteles kiállítani és megküldeni Szolgáltató részére. A Kimutatásokban az EVEREST minden esetben megjelöli, hogy mely Sikeres Teljesítések tekintetében jogosult Szolgáltatási Díjra a Szolgáltató adott Elszámolási Időszak tekintetében és mely összegben jogosult arra.

6.3.3. Ha és amennyiben Szolgáltató az adott Kimutatás tartalmával nem ért egyet, abban az esetben (annak kézbesítésétől számított) 2 (kettő) naptári napon belül jogosult az abban foglaltakat írásban kifogásolni EVEREST felé. Amennyiben Szolgáltató az előbbiekben rögzített 2 (kettő) naptári napon belül kifogását nem nyújtja be írásban EVEREST felé, abban az esetben az adott Kimutatás teljes terjedelmében elfogadottnak tekintendő Szolgáltató részéről. A vitás helyzet rendezéséig a vonatkozó hónapra vonatkozó, vitatott Szolgáltatási Díjak megfizetését nem köteles teljesíteni EVEREST. Ha az adott Kimutatás elfogadottnak tekintendő Szolgáltató által, abban az esetben Szolgáltató a későbbiekben nem vitathatja az adott Kimutatást.

6.3.4. Szolgáltató kifejezetten tudomásul veszi, hogy az ÁSZF 6.1.1. pontjában rögzített valamennyi feltételnek szükséges együttes teljesülnie adott Saját Lead-ből Eredő Végső Felhasználó tekintetében ahhoz, hogy az Sikeres Teljesítés kerüljön megállapításra, így különösen egyes adatok összegyűjtése, vagy egyes dokumentumok beszerzése önmagában nem elegendő a Sikeres Teljesítés megállapítására, így ezen esetben Szolgáltatási Díj követelésére sem jogosult Szolgáltató, csak amennyiben valamennyi további feltételek is teljesültek.

6.4. Önszámlázási jogosultság:
Az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával a Szolgáltató megbízza és meghatalmazza a EVEREST-et, az EVEREST pedig a megbízást és meghatalmazást elfogadja arra, hogy az EVEREST meghatalmazott számlakibocsátóként az EVEREST által meghatározott számlázó program igénybevételével a Kimutatások alapján a Szolgáltató helyett és képviseletében eljárva a Szolgáltatási Díjakra vonatkozó számlákat 8 (nyolc) napos fizetési határidővel kiállítsa az adott Kimutatásnak a Szolgáltató részére történő megküldését követően.

7. TITOKTARTÁSI KÖTELEZETTSÉGEK:

7.1. Bizalmas Információval kapcsolatos titoktartási kötelezettség:

7.1.1. A Szolgáltató köteles teljes mértékig szigorúan bizalmasként és üzleti titokként kezelni valamennyi és bármely természetű, írásban vagy szóban, vagy bármely más, az EVEREST által vagy rajta, illetve EVEREST Szolgáltatóján, partnerén keresztül közölt és az EVEREST-re, vagy Végső Felhasználókra vonatkozó üzleti, pénzügyi vagy egyéb adatot és információt, valamint a Szolgáltatási Szerződés feltételeit, rendelkezéseit és ahhoz kapcsolódó valamennyi információt (a továbbiakban, mint „Bizalmas Információ”), így különösen:

  • a) az EVEREST EKR Portálra, mint szellemi termékre és üzleti megoldásra bármilyen módon, formában vagy körülmények között tudomására jutott adatokat, mindennemű információt és megoldást,
  • b) az Egyedi Azonosítókat, a felhasználói adatokat,
  • c) a Szolgáltatási Díjszabályzatban foglalt összegeket, adatokat,
  • d) az EVEREST-hez kapcsolódó marketing és üzleti terveket, valamint azon üzleti, pénzügyi, műszaki, üzemeltetési és egyéb nem nyilvános információkat (akár írásban, akár szóban kerültek közlésre), amelyeket az EVEREST védettnek vagy bizalmasnak minősít, vagy amelyekről a Szolgáltató indokoltan azt gondolhatja, hogy bizalmasan kezelendők.

7.1.2. A Szolgáltató a Bizalmas Információkat köteles üzleti titokként kezelni, harmadik személynek nem adhatja ki, nem teheti hozzáférhetővé, nyilvánosságra nem hozhatja, és a Szolgáltatási Szerződés teljesítésétől eltérő más célra nem használhatja fel.

7.2. Bizalmas Információval kapcsolatos titoktartási kötelezettség alóli kivételek:

7.2.1. Nem tekinthető Bizalmas Információnak az az információ, üzleti, pénzügyi vagy egyéb adat, (i) amelyet a címzett annak feltárásakor ismert, vagy (ii) amely utóbb Szolgáltatóra vonatkozó titoktartási kötelezettségének megszegése nélkül vált közismertté, vagy (iii) amely más harmadik személytől került akként beszerzésre, hogy ezen harmadik személy az információt a titoktartási kötelezettség megszegése nélkül szerezte be és tárta fel.

7.2.2. A Bizalmas Információra vonatkozó titoktartási kötelezettség nem terjed ki a jogszabály vagy hatóság rendelkezése által előírt feltárásra, értesítésre vagy írásbeli felszólításra. A Szolgáltató az EVEREST előzetes írásbeli engedélye hiányában nem hozhat nyilvánosságra semminemű Bizalmas Információt, és a Szolgáltató:

  • a) ezen Bizalmas Információkat kizárólag az EVEREST-tel történő együttműködése során használhatja fel,
  • b) ezen Bizalmas Információkat csak az EVEREST által írásban meghatározott célra használhatja fel,
  • c) ezen Bizalmas Információkat csak az EVEREST által jóváhagyott személyekkel oszthatja meg, írásban, feltéve, hogy ez a kötelezettség nem ütközik jogszabályi előírásokba.

7.3. Titoktartási kötelezettség a Szolgáltatási Szerződés megszűnése után, a titoktartási kötelezettség megszegésének következményei:

7.3.1. Szolgáltató titoktartási kötelezettségére vonatkozó klauzula a Szolgáltatási Szerződés megszűnését követő 5 (öt) évig hatályban marad.

7.3.2. A Szolgáltató az EVEREST a Bizalmas Információinak a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott megtartásáért teljeskörű felelősséggel tartozik, így

  • a) a Szolgáltató titoktartásra vonatkozó kötelezettségének megszegése egyrészt súlyos szerződésszegésnek minősül,
  • b) másrészt pedig az EVEREST jogosult a Szolgáltatótól a titoktartási kötelezettségének megszegésével kapcsolatosan okozott valamennyi kárát követelni.
8. HIBÁS TELJESÍTÉS:

8.1. Szolgáltató felelőssége a hatóságok által alkalmazott hátrányos jogkövetkezményekért:

8.1.1. A Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződéssel összefüggő kötelezettségeinek maradéktalan betartása minden esetben a Szolgáltató kötelezettsége, ezek teljesítéséért az EVEREST semmilyen esetben sem vállal felelősséget.

8.1.2. Amennyiben a Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződéssel összefüggő kötelezettségeinek nem megfelelő teljesítése okán bármely hatóság a Szolgáltatóval szemben bármilyen jogsértést állapít meg, vagy hátrányos jogkövetkezményt alkalmaz (ideértve különösen, de nem kizárólagosan a bírság kiszabását, eltiltást), ezért kizárólag a Szolgáltatót terheli a felelősség, bármely ilyen jogsértésért vagy hátrányos jogkövetkezményért kizárólag a Szolgáltató köteles közvetlenül helytállni.

8.1.3. Amennyiben Szolgáltatónak a Szolgáltatási Szerződéssel összefüggő kötelezettségeire vonatkozó rendelkezések megsértése miatt az EVEREST-et bármilyen hátrányos jogkövetkezmény vagy kár éri, a Szolgáltató köteles az EVEREST-et haladéktalanul mentesíteni minden ilyen hátrányos jogkövetkezmény vagy kár alól.

9. A SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS HATÁLYA ÉS MEGSZŰNÉSE:

9.1. A Szolgáltatási Szerződés területi hatálya:

9.1.1. A Szolgáltató Magyarország területén belül, földrajzi kizárólagossági jog nélkül jogosult a Szolgáltatási Szerződés tekintetében kötelezettségeit teljesíteni.

9.1.2. A Szolgáltató kizárólagossági jog nélkül jogosult a Szolgáltatási Szerződés tekintetében kötelezettségeit teljesíteni. A Szolgáltató tudomásul veszi, hogy nem rendelkezik kizárólagos joggal sem területi, sem személyi vonatkozásban, így az EVEREST javára más személyek is végezhetnek a jelen Szolgáltatási Szerződésben meghatározott tevékenységeket és egyéb, hasonló, vagy hasonló eredményt célzó tevékenységeket is végezhetnek egyéb személyek az EVEREST javára.

9.2. A Szolgáltatási Szerződés időbeli hatálya:

9.2.1. A Szolgáltatási Szerződés tárgyát képező jogviszony jellege tartós, amely a Szolgáltatási Szerződés Hatálybalépési Dátumától kezdődően, határozatlan időtartamra jön létre és a Szolgáltatási Szerződés megszűnéséig tart.

9.3. A Szolgáltatási Szerződés megszűnésének módjai:

9.3.1. A Szolgáltatási Szerződés megszűnhet:

  • a) a Felek közös megegyezésével,
  • b) az ÁSZF 9.4.1. pontjában rögzített feltételek bekövetkeztével,
  • c) bármelyik Fél azonnali hatályú felmondásával,
  • d) bármelyik Fél ÁSZF 9.5.1. pontjában foglalt felmondásával.

9.4. A Szolgáltatási Szerződés megszűnésének módjai:

9.4.1. A Szolgáltatási Szerződés megszűnik:

  • a) amennyiben a Szolgáltató egyéni vállalkozó, úgy az egyéni vállalkozói nyilvántartásból történő törlésével a törlés napján,
  • b) amennyiben a Szolgáltató egyéni vállalkozó, úgy a Szolgáltató egyéni vállalkozása szüneteltetése esetén a szüneteltetés kezdőnapján
  • c) amennyiben a Szolgáltató egyéni vállalkozó, úgy a Szolgáltató halála esetén, a halál bekövetkeztének napján.
  • d) amennyiben a Szolgáltató gazdasági társaság, úgy a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnése esetén a megszűnés napjával, kényszertörlési eljárás esetén azon a napon, amikor az illetékes bíróság a kényszertörlési eljárást megindítja.

9.5. A Szolgáltatási Szerződés megszüntetése rendes felmondással, valamint rendkívüli felmondással:

9.5.1. A Szolgáltatási Szerződést bármelyik Fél rendes felmondás útján, indoklás nélkül megszüntetheti, a naptári hónap utolsó napjára. A Szolgáltatási Szerződést bármelyik Fél egyoldalúan, indokolás nélkül jogosult felmondani azzal, hogy a felmondási idő a Szolgáltatási Szerződés első évében egy hónap, a szerződés második évében két hónap, a harmadik és az azt követő években három hónap. A Fél a Szolgáltatási Szerződés megszüntetésére vonatkozó felmondását a másik Féllel kizárólag személyes vagy postai (tértivevényes, ajánlott vagy egyéb könyvelt) küldemény formájában közölheti.

9.5.2. Bármelyik Fél jogosult a Szolgáltatási Szerződést írásban azonnali hatállyal felmondani, ha a másik Fél a Szolgáltatási Szerződésben vállalt, vagy jogszabály alapján fennálló kötelezettségét súlyosan megszegi.

9.6. Eljárás a Szolgáltatási Szerződés megszűnése, megszüntetése esetén

9.6.1. A Szolgáltatási Szerződés megszűnése esetén a Szolgáltatási Szerződés megszűnésének napját követő legkésőbb 5 (öt) munkanapon belül Szolgáltató köteles a EVEREST által részére használatba adott, a Szolgáltatási Szerződésben foglalt tevékenységével kapcsolatos valamennyi eszközt, tárgyat, dolgot visszaadni az EVEREST részére.

9.6.2. A Szolgáltatási Szerződés megszüntetése esetén az EVEREST jogosult a Szolgáltatónak az EVEREST EKR Portálra történő belépési lehetőségét megszüntetni.

10. EGYÉB RENDELKEZÉSEK:

10.1. Szolgáltatási Szerződés teljessége, ÁSZF megismerése:

10.1.1. Az ÁSZF az ahhoz csatolt Mellékletekkel, valamint az Egyedi Szerződéses Feltételek és annak Mellékletei együtt alkotja a teljes, az EVEREST és a Szolgáltató közötti Szolgáltatási Szerződést. Semminemű arra irányuló, azt megelőző megállapodás vagy egyetértés nem érvényes és nem hatályos, kizárólag abban az esetben, ha azt a Felek a Szolgáltatási Szerződés módosítására vonatkozó rendelkezések megfelelő alkalmazásával a Szerződés részéve teszik.

10.1.2. A Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával a jelen Általános Szerződési Feltételeket kifejezetten és visszavonhatatlanul elfogadja, és tudomásul veszi, hogy a Általános Szerződési Feltételek mindenkor hatályos változatát – beleértve annak módosításait is – elektronikus formában ismerheti meg a https://everest.hu/hu/ekr/aszf honlapról töltheti le onnan. A Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával kifejezetten és visszavonhatatlanul elismeri továbbá azt is, hogy az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírása előtt az ÁSZF-et és annak mellékleteit részletekbe menően és teljeskörűen elolvasta, áttekintette és értelmezte, erre irányuló igénye esetén jogi képviselőjével véleményeztette.

10.2. A Szolgáltatási Szerződés módosítása:

10.2.1. Az Egyedi Szerződéses Feltételek rendelkezéseinek, feltételeinek minden javítása, kiegészítése és módosítása írásban kell, hogy történjen a felhatalmazott képviselők aláírásával (kivéve, ha a Szolgáltatási Szerződés kifejezetten eltérően rendelkezik), ezek az Egyedi Szerződéses Feltételek elválaszthatatlan részévé válnak, és azonos érvénnyel bírnak, mint az Egyedi Szerződéses Feltételek maga.

10.2.2. Az EVEREST az Általános Szerződési Feltételeket (beleértve értelemszerűen a mellékleteket is, azaz a Folyamatleírásról Szóló Szabályzatot és a Szolgáltatási Díjszabályzatot) jogosult egyoldalúan módosítani. A Felek Szolgáltatási Szerződés alapján fennálló együttműködésére minden esetben az ÁSZF EVEREST által módosított és mindenkor hatályos változatának rendelkezései az irányadók és alkalmazandók.

10.2.3. Az EVEREST az Általános Szerződési Feltételek módosítása esetén – a módosítás hatálybalépését legalább 8 (nyolc) nappal megelőzően – a módosított ÁSZF-et a https://everest.hu/hu/ekr/aszf honlapon közzéteszi, amely a Szolgáltató részére ezáltal teljes körűen hozzáférhetővé válik, továbbá az EVEREST az ÁSZF módosulásáról és annak hatályáról az ÁSZF 10.3. és alpontjaiban meghatározott kézbesítési szabályok figyelembevételével a Szolgáltatónak értesítést küld. Amennyiben a Szolgáltató a módosított ÁSZF rendelkezéseit magára nézve nem fogadja el, jogosult a Szolgáltatási Szerződést egyoldalú írásbeli nyilatkozatának, felmondásának megküldésével 8 (nyolc) napos határidőn belül felmondani, mely esetben a Szerződés a módosított ÁSZF hatálybalépésének napjával megszűnik. A Szolgáltató bármely olyan nyilatkozatát, amelyben – az értesítési szabályok betartása mellett – kifejezésre juttatja azt, hogy a módosított ÁSZF bármely rendelkezését nem fogadja el, a EVEREST felmondásra irányuló nyilatkozatnak tekinti.

10.2.4. Amennyiben a Szolgáltató az ÁSZF 10.2.3. pontjában meghatározott jogosultságával a meghatározott 8 (nyolc) napos határidőn belül nem él, a módosított Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató részéről elfogadottnak minősülnek és teljes hatállyal alkalmazandók.

10.3. Értesítések, kézbesítési szabályok:

10.3.1. Minden értesítés, melyet a Szolgáltatási Szerződés szerinti jogviszonnyal kapcsolatosan az egyik Fél a másiknak küld, megfelelően átadottnak számít, ha (i) azt a másik Fél részére személyesen átadták, illetve az értesítése megfelelően kézbesítettnek számít, ha (ii) azt – az alábbi szabályok szerint – az Egyedi Szerződéses Feltételekben meghatározott kapcsolattartási címként megjelölt értesítési címre vagy ekként megjelölt e-mail címre elküldték, illetve ha (iii) az EVEREST EKR Portálon keresztül megküldésre került.

10.3.2. Szerződő Felek által a jelen 10.3. pont szerint elküldött értesítéseket – ideértve a személyesen vagy futár útján történő kézbesítést, az e-mail címre történt megküldést és a postai úton, ajánlott tértivevényes levélben történt megküldést – a következő időpontokban kell kézbesítettnek tekinteni: (a) személyesen vagy futár útján történő kézbesítés esetén akkor, amikor a küldeményt az adott Félnél igazoltan átadják; (b) az e-mail útján, valamint az EVEREST EKR Portálon keresztül megtett értesítéséket közöltnek kell tekinteni, amikor a küldő Fél részéről a megküldés igazolhatóan megtörtént; (c) ajánlott tértivevényes levélben történt megküldés esetén amikor annak kézbesítése igazoltan megtörténik, vagy amennyiben a küldemény „cím nem azonosítható”, „címzett ismeretlen”, „átvételt megtagadta” vagy „elköltözött” vagy „kézbesítés akadályozott” jelzéssel, vissza a másik Fél címéről, vagy amennyiben a kézbesítés sikertelensége a címzett magatartására vezethető vissza, akkor a küldemény visszaérkezésének napja tekintendő a kézbesítés napjának, míg a „nem kereste” jelzéssel történő visszaérkezés esetén a sikertelen kézbesítést követő 5. (ötödik) munkanapot.

10.3.3. Amennyiben az Egyedi Szerződéses Feltételekben megadott kapcsolattartási adatokban változás következik be, arról a változással érintett Fél haladéktalanul és késedelem nélkül köteles a másik Felet írásban, a fentieknek megfelelően tájékoztatni, melyet követően a változott adatnak megfelelően kell az értesítéseket közölni. A jelen pont szerinti adatok változása esetén a Szolgáltatási Szerződést nem szükséges módosítani.

10.4. Részleges érvénytelenség, joglemondás:

10.4.1. Amennyiben a Szolgáltatási Szerződés bármely rendelkezése jogellenesnek, érvénytelennek vagy érvényesíthetetlennek bizonyul bármely hatályos vagy jövőbeli jogszabály alapján, úgy ez csak és kizárólag arra az adott rendelkezésre vonatkozik, és nem jelenti a Szolgáltatási Szerződés egészének érvénytelenségét vagy végrehajthatatlanságát, és minden egyéb rendelkezés érvényben és hatályban marad. Ilyen esetben a Felek kötelesek az érvénytelen vagy hatálytalan rendelkezést olyan érvényes rendelkezéssel helyettesíteni, amely a lehető legjobban megfelel az érvénytelen rendelkezés gazdasági céljának.

10.4.2. Amennyiben valamely Fél joglemondással él a másik Fél által a Szolgáltatási Szerződés szerinti valamely kötelezettségének megszegése vagy hibája esetében, az semmiképpen sem tekinthető vagy értelmezhető úgy, hogy jóváhagy vagy joglemondással él az ilyen másik Félnek ugyanazon vagy más, a Szolgáltatási Szerződés szerinti kötelezettségének megszegése vagy azzal kapcsolatos mulasztása esetében.

10.5. Szerződés-átruházás:
A Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával kifejezetten tudomásul veszi azt, hogy a Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:209. § (1) bek.-ben foglaltakra tekintettel, kifejezetten, feltétlen és visszavonhatatlan hozzájárulását adja a szerződés-átruházáshoz, vagyis ahhoz, hogy az EVEREST a Szolgáltatási Szerződés alapján fennálló jogait, követeléseit vagy kötelezettségeit harmadik személyre (ideértve különösen, de nem kizárólagosan az EVEREST kapcsolt vállalkozásait) átruházza. A Szolgáltató a fentiek szerint tudomásul veszi továbbá, hogy a jelen pontban foglalt szerződés-átruházásra irányuló előzetes hozzájárulására tekintettel a szerződésátruházás a Szolgáltatási Szerződésben maradó Fél, vagyis jelen esetben a Szolgáltató értesítésével válik hatályossá. A szerződés-átruházásról az EVEREST a Szolgáltatót írásban értesíti.

10.6. Irányadó jog és jogviták:
A Szolgáltatási Szerződésre és annak értelmezésére a magyar jog irányadó. Bármely, a Szolgáltatási Szerződésből eredő vagy azzal összefüggésben felmerülő jogvita, ellentmondás vagy igény, beleértve az annak fennállására, érvényességére, megszegésére vagy megszűnésére vonatkozó bármely kérdést is, eldöntésére a Polgári Perrendtartásról szóló törvény szerint hatáskörrel rendelkező bíróság illetékes.

10.7. ÁSZF elfogadása:
A Szolgáltató az Egyedi Szerződéses Feltételek aláírásával elismeri és igazolja, hogy az ÁSZF-et a Szolgáltatási Szerződés aláírását megelőzően megtekintette és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek elfogadja.

10.8. Az ÁSZF Mellékletei: