Manapság alapvető elvárás, hogy egy vállalkozás Facebook oldalt üzemeltessen. Ezt azonban közel sem egyszerű a vállalkozás üzenetéhez és a célcsoport érdeklődéséhez hangolni. Három tippet gyűjtöttünk össze ahhoz, hogy a vállalkozásod Facebook oldalad ne csak egy kipipálandó feladat, hanem hozzáadott érték legyen.
Ne tényeket közölj!
Hanem mesélj el egy történetet. Míg a weboldaladon fontos a cégedről alapvető és hasznos információkat, statisztikát, eredményeket vagy árakat közölnöd, a közösségi felületeket nem erre találták ki. Formáld történetté a mondanivalódat és legyen valódi üzenete annak, amit ott közvetítesz!
Kérdezz!
A közösségi média nem az állítások, hanem a kérdések felülete. Szólítsd meg a követőidet egy-egy kérdéssel, így érezni fogják, hogy kíváncsi vagy rájuk és a problémáikra mutatsz megoldást. Ne keserítsen el, ha a kommentek vagy a privát üzenetek elmaradnak egy-egy kérdésed után – a cél az, hogy követőid magukban válaszolják meg ezeket és téged (és a vállalkozásodat) mint egy akítv kommunikációval működő, valós kapcsolat észleljenek az életükben.
Kísérletezz a személyes jelleg megmutatásával!
Az egyik legnehezebb feladat vállalkozóként eltalálni azt az ízléses határt, amíg a bejegyzéseid személyesek, de nem túl személyesek. Érdemes minden egyes tartalom után egy ellenőrző kérdést végezni: mit mond el ez a szakmai hozzáállásomról? Egy butus karácsonyi csapatafotó talán semmit, de egy kép a kollégáid továbbképzésről például sok mindent. Kísérletezz és figyeld a visszajelzéseket, a cél, hogy emeled a szakmai profilodat és olyannak mutatkozz, mint a profik: magabiztos, szakmai és igényes!