Három aktuális téma: Így alakulnak a felhasználói élmények

Három aktuális téma: Így alakulnak a felhasználói élmények

Legalábbis egy nemrég zajlott floridai konferencia amerikai szakemberei szerint. Az EmpowerCX rendezvényen olyan technológiai és stratégiai újításokat összegeztek, amelyek a felhasználói élményt javíthatják. A Forbes America cikkében Dan Gingiss kommentejeit összegezzük.

everest_image_descrption

Ismerd meg a vásárlóidat

Talán alavető gondolatnak hangzik, de mégis releváns Dale Carnegie itt idézett gondolata: “Két hónap alatt összebarátkozhatsz bárkivel, aki iránt érdekődsz, de két évbe is telhet ugyanezeket az embereket rávenni, hogy érdeklődjenek irántad”. Ahogy, hogy vállalkozóként vagy szolgáltatóként kapcsolatba kerüljünk valakivel, már rég elmúlt az az idő, hogy ezt egy egyoldalú közeledésként értelmezzük.

Ahhoz, hogy a manapság elvárt teljes “buyer personát”, azaz elképzelt vásárlóinkat megrajzoljuk, minél alaposabban meg kell ismernünk a meglévő ügyfeleket. Az előadó tippje szerint egyre fontosabb lesz a vásárlói sokásokon túl tájékozódni a családi háttérről, hobbikról, stb. és így képesebbek leszünk személyre szabott élményt adni.

Tegyél meg mindent, hogy csapat legyetek

Egyre komolyabb feladat a generációs igények összehnagolása egy-egy munkahelyen. Karen McCullough előadó felhívja a figyelmet arra az amerikai jelenségre, hogy az ő társadalmukban a Z-generáció felnövésével két sáv szélesedik ki a munkaerőpiacon: az övék mellett a skála másik vége, a Baby Boomerek. Connected, protected and respected – azaz kötődő, védelmezett és tisztelt: ez a három tényező, amelyre a két kategóriában lévő munkatársak érezni szeretnének, hogy a lehető leghatékonyabban dolgozhassanak.

A chatbotok kora kis segítéggel

Három évvel ezelőtt jelentette be Mark Zuckerberg a chatbotok megérkezését a Facebookra, azóta a cégek dollármilliókat költöttek el ezeknek a fejlesztésére. A nagy amerikai sminkmárka, a Sephora például a mobiltelefonnal készített szelfikre fejlesztett kipróbálható sminket. Isabella Mongalo előadó azt a kijeletést tette, hogy a chatbotok már a harmadik generációban járnak és képesek lesznek az önálló tanulásra. Ezek egyszerre szolgálják a vállalkozó és az ügyfél élményét is, histen az önálló tanulással elkezdhetik kiküszöbölni az automatizálásból adódó hibákat. Az előadó egyelőre azonban kizárta, hogy teljes mérékben emberi beavatkozás nélkül tudjanak ezek a chatbotok működni.

Az eredeti cikk itt olvasható