Élménybeszámoló: Ilyen tapasztalatokat szereztem az első évben az Everestnél

Élménybeszámoló: Ilyen tapasztalatokat szereztem az első évben az Everestnél

Egy évvel ezelőtt új ügyfelünket köszöntöttük, Sárát, aki egy családi Bt. vezetőjeként választotta az Everest könyvelési szolgáltatását. Akkor interjút készítettünk vele és elmesélte olvasóinknak egy élménybeszámoló keretében, hogy hogyan zajlott az első konzultációja az Everestnél. Most arra kértük, hogy összegezze egy év tapasztalatát és mondja el olvasóinknak, hogy miben változott a könyveléssel kapcsolatos hozzáállása.

everest_image_descrption

A legnagyobb változás: Ha egy szót kellene mondanom, azt mondanám: nyugalom. Az Everest számomra azért kedvező könyvelési szolgáltatóként, mert rá kellett jönnöm, hogy a régi könyvelőmben, azaz az egy személyben való feltétlen bízás nem az én asztalom. Megnyugtat, hogy egy nagyobb cég végzi a könyvelésemet, ahol több szakember segít a tudásával. A legnagyobb változás számomra az, hogy nem azt érzem már, hogy a könyvelőm és én “együtt könyvelünk”, azaz ugyanannyira nyom ennek az adminisztratív terhe, mint őt, hanem egy kicsit hátradőlhetek. Amúgy is azt vallom a vállalkozásomban, hogy érdemes részfeladatokat profiknak kiszervezni, valahogy így élem meg a könyvelést is.

A könyvelőm: A könyvelőmben azt szeretem a legjobban, hogy a szakmája mellett nagyon jó kommunikációban és intelligensen kezeli a nehéz helyzeteket is. Ha hívom, minden esetben visszahív és érzem, hogy biztos kezekben van nála a cégem ügye. Ami szintén jó érzés, hogy több alkalommal kapok tőle olyan sms-t, amikor keresem, hogy “Visszahívlak, képzésen vagyok”. Lehet, hogy ez azért van, mert én magam is oktatási területen mozgok, de nagyon megnyugtató, hogy a könyvelőm ennyi időt fordít tanulásra és nyilvánvaló, hogy a szakmai újdonságok vagy változó szabályok a kisujjában vannak.

Amit egy év alatt megtanultam: Hogy a könyvelés nem feltétlenül egy havi, negyedéves vagy éves szintű stressz, amikor a határidő előtt az ember cégvezetőként úgy érzi, hogy baj van. A Portál sokat segít abban, hogy a könyvelést egy folyamatként lássam és az account managerem abban is segít, hogy az ott megjelenő adatokat, a statisztikát értelmezni tudjam és beforgassam a vállalkozásomba.

Ami a leginkább meglepett: Hogy mennyire nyomasztott korábban, hogy a hónap közben kért, vásárlás utáni céges számlákat el kell juttatnom a könyvelőmhöz. Amikor megtudtam, hogy a Portál már képes arra, hogy a vásárlás után néhány perccel befotózott számláimat rögtön fogadja, biztos voltam benne, hogy ez a tempó nem nekem való. Viszont gyorsan felismertem, hogy ezzel az eszközzel sokkal nyugodtabban telik a hónapom, így beállítottam magamnak egy értesítést a telefonomon a vásárlás utánra, és mindig rögtön elküldöm a számlát. Nem kell ezzel később foglalkozni és valójában csak egy apró szokásomon kellett változtatni hozzá.